26 Haziran 2017 Pazartesi

Sherlock Holmes, Kızıl Dosya (Yorum) - Sir Arthur Conan Doyle


KÜNYE

Kitabın Adı: Sherlock Holmes, Kızıl Dosya
Kitabın Türü: Polisiye Hikâye
Yazarı: Sir Arthur Conan Doyle
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 192
Baskı Yılı: 2016

TANITIM BÜLTENİ
Dünyanın En Ünlü Hayali Dedektifi Sherlock Holmes'un Okurla Tanıştığı İlk Roman!
Keskin zekâsı, kendine özgü yöntemleri ve dikkatleri üzerine çeken karizmasıyla unutulmaz kahramanlar listesinde sağlam bir yer edinen ünlü dedektif Sherlock Holmes'un hem okurla hem de en yakın arkadaşı Dr. Watson'la ilk tanıştığı roman oluşu, bu kitabı ayrıcalıklı kılıyor.
Yayınevimiz tarafından yayımlanan, 5 kitap ve toplam 56 hikâyenin yer aldığı seri dışında; her birinde ayrı bir maceranın anlatıldığı 4 kitaplık yeni serinin "ilk" romanı Kızıl Dosya'yı polisiye severlerin beğenisine sunuyoruz.


KİTABIN YORUMU
Biterken...
Arkadaşlar Sir Arthur Conan Doyle'nin Sherlock Holmes hikâyesindeki ilk eseri Kızıl Dosya gerçekten de yazarın ilk eseri olmasına rağmen çok başarılı bir kurgusu var. Ben okumadan önce "Kızıl Dosya" başlığını görünce bir suikast ya da kanlı bir katil bekliyordum açıkçası. Lakin oldukça masumane sayılabilecek bir hikâye çıktı. Hatta sonunda üzülmedim desem yeridir. Polisiye hikâyelerde veya kurgularda canilik, vahşet ve duygusuzluk dolu hikâyeler okuyunca insanoğlunun kötü tarafına üzülürüm. İçimden hep "Keşke insanlık onur için birleşse de bu kötülükler yaşanmasa" derim. Fakat haksızlığa uğrayıp mahkemelerin çözemediği yahut polislerin yakalayamadığı suçluları mağdur olan kişiler öldürünce üzülmüyorum. Çünkü ister doğanın kanunu diyelim, ister sunnetullah diyelim, maddenin işleyişi gereği neden ettiğinin karşılığını adaletle ya da adaletsiz buluyor. Yani etki tepkiden kurtulmak imkânsız. Domino taşı gibi düşünebilirsiniz. Eh, tabi bu kadar açıklamadan sonra "Kızıl Dosya"nın ana temasında ne barındırdığını da söylemiş oldum. Bu hikâye 5 kitapta yer alan hikâyelerden anlatım tarzı açısından farklı. Diğerlerinde Sherlock Holmes kendi algısına göre ipuçları topluyor, biz merakla o ipuçlarının ney bağlantısı olduğunu öğreniyoruz. Bu kitapta daha çok suçlunun ağzından suçun hikâyesini öğreniyoruz. Ve Amerika'dan Londra'ya uzanan bir dramın hikâyesi var. Neyse fazla detaya girmeden bir iki noktaya da değineyim. Belki bilginiz vardır, Sherlock Holmes günümüze uyarlanmış kurgusuyla çekilmiş bir dizisi var. Ben iş güçten dolayı ancak iki bölüm izleyebildim. Ne kadar kurguda ufak tefek değişiklikler olsa da dizinin ilk bölümü "Kızıl Dosya"dan ilham alınarak yazılmış. O yüzden okurken hiç yabancılık çekmedim. Bence keyifle okuyacaksınız. Son olarak ben kitabı fuardan satın almama rağmen baskı hataları fazlasıyla vardı, göz yoruyor. Belki siz bu hikâyeyi başka bir yayınevinden okuyabilirsiniz. Ben diğer 5 kitabı Martı yayınlarından tercih ettiğim için bu kitabı da Martı yayınlarından aldım. Bu enfes hikâyeyi okumanızı ısrarla tavsiye ederim.

Not: A101'deki çıkan baskıyla aynı mı bilmiyorum. 

0 yorum:

Yorum Gönder