4 Haziran 2017 Pazar

Bertrand Russell Kitapları


#bertrandrussellkitapları #felsefekitapları #okuduğumkitaplar
Arkadaşlar Bertrand Russell ismi okuduğum bir araştırma kitabında görmüştüm. Matematikçi dahi olarak tarihe geçmiş biri. Aynı zamanda filozof diye de anılıyor. Yazarın Say yayınlarından çıkmış pek çok kitabı var. Ben "Mutlu Olma Sanatı" ve "Felsefe Yazıları" kitaplarını yaklaşık iki sene önce okumuştum. İlk mutlu olma sanatını okuyunca yazarın düşünceleri beni ziyadesiyle etkilemişti. "Mutlu bir hayat için, belirli derecede can sıkıntısına dayanabilmek şarttır ve bu, gençlere öğretilmesi gereken konulardan biridir." Ve kitapta birçok tespiti ve önerisi var. Eğlenceli bir kitaptı. Yazarla tanışmak isterseniz "Mutlu Olma Sanatı" tavsiye ederim. "Felsefe Yazıları" kitabında genel itibariyle tarihte yer alan felsefeleri eleştirmiş. Bu kitabın yazım dili bana diğerine göre biraz daha ağır gelmişti.
MUTLU OLMA SANATI TANITIM:
Mutlu Olma Sanatı Bertrand Russell'ın iyi bir yaşam sürmek isteyenlere sunduğu bir reçetedir. Kişisel Gelişim kitaplarının vermeyi vaat ettiği ama veremediği mutluluk sırlarını açıklar. Russell'a göre mutluluk birtakım insanların bizim elimizden alabileceği temel insan haklarından biri değildir. Kişi mutluluğa başkalarını suçlayarak değil, belirlediği hedeflere erişmek için mücadele ederek ve bu mücadele sırasında eğlenerek ulaşır. Üstelik kişi bu mücadeleyi iç dünyasına değil, sosyal yaşamına dönerek vermelidir.
FELSEFE YAZILARI TANITIM:
İlk olarak 1910 yılında basılan Felsefe Yazıları, dünyanın en etkili düşünürlerinden biri olan Bertrand Russell'ın düşünce evriminin önemli bir dönemini yansıtan çalışmalarındandır. Yedi denemeden oluşan bu kitap, Russell'ın zekâsını ve ahlaki konular ile gerçekliğin doğası hakkındaki yorumlarını gözler önüne seriyor. Bu aydınlatıcı denemelerin günümüzde de ilk basıldığı yıllardaki kadar güncel olduğu oldukça açıktır.

0 yorum:

Yorum Gönder