23 Mayıs 2017 Salı

Tempo Travel Dergisi (Alıntı) - Jules Verne



#dergiokumak #tempotraveldergisi
Arkadaşlar çok güzel bir makale okuyorum. Jules Verne'nin kitaplarındaki maceraların geçtiği mekanları kaleme almış. 
JULES VERNE'LE BİLİNEN ve BİLİNMEYEN DÜNYALAR - Delal Arya:
Eski moda serüvenler nereye gitti? Onların kara kahramanları şimdi ne yapıyorlar? Sonsuza kadar Amazon Nehri'ndeki bir salın içinde, bir mağarada ipin ucunda, güney denizlerinde gezinen balina gemisinde mi takılı kaldılar? Onları en son nerede bırakmıştım? Rengarenk çikolataları yiyerek serüven kitapları okuduğum yerde mi kaldılar? Hasta olup okula gidemediğim o sene, ben Jules Verne'le dünyayı dolaşmıştım. Kaptan Grant'in çocuğu olduğumu hayal eder ve denize şişe içinde mektup atardım. O kitaplar hala var. Ama ya onları okurken hissettiğim o duygular? Hayal kurmak insanın binebileceği en manzaralı tren gibi. Çocukluğumda okuduğum kitapların hayalini kurarken ulaştığım o duyguya, seyahat ederek ulaşmam mümkün değil. Gene de hayallerimi yöneten trenin lokomotifini Jules Verne'in kitaplarına devredebilir, kendime onun kitaplarında geçen hayali bir seyahat rotası çizebilirim. Ne de olsa Jules Verne'in kendisi de, yazdığı her yere gidebilmiş değil.

0 yorum:

Yorum Gönder