28 Mayıs 2017 Pazar

İletişim Yayınları Psikoloji Dizisi


#okuduğumkitaplar #psikolojidizisi #tavsiyekitaplar
Arkadaşlar ara ara okuduğum kitapları paylaşıyorum. İşte karşınızda büyük bir keyifle okuyup takip ettiğim İletişim yayınları psikolojisi dizisi. Hepsini tek tek anlatmak isterdim lakin sığmaz. Kısaca yorumlayayım. Malum geçen günlerde Dr. Wilhelm Shcmid'in kitaplarını paylaşmıştım. Kalın olmamaları ve içindeki karikatür çizimlerle kesinlikle okumanız gereken bir seri. Bu psikoloji dizisine "Zor Kişiliklerle Yaşamak" kitabıyla başlamıştım. Üniversitede Sapkın ve Anormal Davranışlar dersinde zorlu kişilikleri de görmüştük. Bu kitabı okuyunca bilgilerim pekişmiş oldu. Ayrıca kitabın içindeki hasta örneklerinden tutunda verilen tavsiyelere kadar eşsiz bir kitap. Eminim resmi görünce gözünüze Ayala M. Pines'in "Aşık Olmak" kitabı takılmıştır. Benimde gözüm takıldığından "Zor Kişiliklerle Yaşamak" kitabından sonra "Aşık Olmak" kitabını okumuştum. Doktor kitapta birçok çiftin ilişkilerini belirli isimler vererek genel özelliklerinden bahsetmiş. Aşkın yapışıp kalmak değil, özgün yaşamak olduğunu, karşımızdakine karşı hislerimizin ve önyargılarımızın tüm seçimlerimizi etkilediğini anlatmış. İkili İlişkilerlde Duygusal Manipülasyon kitabında da yazar aşık ilişkilerinin daha çok cinsellik boyutuna değinmiş. Herhalde bu kitaplar arasında size tavsiye edebileceğim yegane kitap "Vücudunuz Hayır Diyorsa" kitabı olabilir. Çünkü bizi yaşama bağlayan ilk etken bedenimiz olduğu için önce onun için bir şeyler yapmalıyız. Üstelik yaptığımız yanlışları da gözden geçirmek için eşsiz bir kitap. Uzun lafın kısasa ben size bütün kitapları tavsiye ediyorum. 

0 yorum:

Yorum Gönder