3 Nisan 2017 Pazartesi

Ben ve Savunma Mekanizmaları (Yorum) - Dr. Anna Freud


Biterken...
Arkadaşlar Anna Freud'un bu seriden çıkan "Çocuktaki Normallik ve Patoloji" kitabını okuduğum için bu kitabı bana yorucu gelmedi. Diğer kitapta yazar çocukların algılarından söz ederken bu kitapta babası Dr. Freud'un id,benlik ve üstbenlik kişilik kuramını çocuk dünyasında değerlendirmiş. Ve psikanaliz çocuklar üzerindeki geçerliliği, uygulanabilirliliğini irdelemiş. Psikolojiye aşina değilseniz okumanızı tavsiye etmem. Kitabın içinde geçen "Ben" terimini cümle içerisinde okuduğunuzda aklınız günlük hayatta kullandığımız ben kelimesine gideceğinden kafa karıştırıcı olabilir. Kitabın anlaşılırlığı açısından id yerine ilkel benlik, benlik yerine ego, üstbenlik yerine de süperego denseydi, daha süper olabilirdi. Birde babasının yazdıklarını irdelemek herhalde Anna Freud için heyecan verici olmalı ;) Uzun lafın kısası ilgisi ve sabrı olanlara tavsiye ederim. 
Alıntı:
Eğer ben ve idin sınırlarında barış hüküm sürüyorsa ben, idin karşısında gözlemci rolünü kusursuz bir biçimde yerine getirir. Ben ve Savunma Mekanizmaları - Phd. Anna Freud


0 yorum:

Yorum Gönder