14 Ocak 2017 Cumartesi

Aşk ve Gurur ve Zombiler (Yorum) - Jane Austen, Seth Grahame Smith



Biterken...
Arkadaşlar ben kitaptan önce filmini izlediğim için tabi ki kitap bana daha güzel geldi. Malum "Zombiler" hususunda okuduğum herhangi bir roman olmadığından Zombiler'in anlatılış tarzı bana farklı geldi. Romanın bazı yerlerinde Zombiler için Ağza alınmazlar olarak da bahsediliyor. Sanırım bu isimde onlar için uygun bir isim sayılabilir. Ayrıca Aşk ve Gurur romanın orjinali 18. yüzyılın sonlarında, Zombiler detayını ekleyen yazarsa bizim yüzyılımızda yaşadığından edebi açıdan kopukluklar var gibi geldi bana. Yani o dönemin naif ve kibar dili günümüzün amiyane tabirleriyle biraz kabalaşmış. Belki çeviriden dolayıdır bilmiyorum, bu açıdan romanı yavan buldum. Ama merak edenlere varsa mutlaka okumalarını tavsiye ederim. 
Alıntı:
Darcy’nin mizaç ve yetenekler açısından kendisine en uygun adam olduğunu anlamaya başladı. Darcy’nin zihni ve ruh halleri, kendisininkilere benzemese de, tüm arzularını tatmin ederdi. Birleşmeleri ikisine de fayda sağlardı; kendisinin agresifliği ve canlılığı Darcy’nin içe dönüklüğünü yumuşatabilir, tavırlarını düzeltebilirdi. Kendisi ise Darcy’nin sağduyusundan, bilgilerinden ve tecrübelerinden daha da büyük kazanç sağlayabilirdi. Ne müthiş bir savaşçı çift olurlardı. Aşk ve Gurur ve Zombiler - Jane Austen, Seth Grahame Smith


0 yorum:

Yorum Gönder