21 Aralık 2016 Çarşamba

Hurin’in Çocukları (Yorum) - J. R. R. Tolkien



Biterken...
Arkadaşlar birkaç kitaptan sonra Tolkien'in dilini, karakterleri konumlandırdığı yeri daha iyi anlıyorsunuz. Okuduğum iki hikayesinin (Roverandom, Tehlikeli Diyardan Öyküler) Orta Dünya ile ilgisi yokken Hurin'in Çocukları Orta Dünya'da geçiyor. Yüzüklerin Efendisi ve Hobbit serisinin filmlerini izlediğim için zihnimde canladırma da zorluk çekmedim. Yazar Kadim Günler, 1. 2. ve 3. Çağ diye Orta Dünya'yı şekillendirmiş. Yüzüklerin Efendisi Serisi 3. Çağ'da, Hurin'in Çocukları Kadim Günlerden sonraki 1. Çağ'da geçiyor. Arda'nın yani Dünya'nın nasıl oluştuğuna, İnsanlar ve Elfler'in arasındaki olaylara değinmemiş hikayede. Sadece Hurin'in başına gelenler ve çocuklarının trajik kaderi ön planda. Bundan sonraki romanım Silmarillion'da Arda'nın oluşumu, Kadim Günler ve 1. Çağ'da insanlar ama daha çok Elfler anlatıyormuş. Heyecanla okumayı bekliyorum. Tolkien kitaplarını da fantastik severlere tavsiye ederim. 
Alıntı:
Ve Dorlas, Turambar’a şöyle dedi: “İsminden vazgeçtin, ama hala Kara Kılıç’sın; hem, onun Dor-lominli Hurin’in oğlu, Hador Evi’nin beyi olduğunu söyleyen söylentiler doğru değil mi?” Turin şöyle yanıt verdi: “Ben de öyle işittim. Ama dostum olarak sana yalvarırım, kimseye duyurma.” Hurin’in Çocukları - J. R. R. Tolkien


1 yorum:

YeniAy M. dedi ki...

Yıllar evvel ilk okuduğumda sıkıcı bulmuştum. Bir kez daha bir göz atmak gerek, diğer kitaplarını çok sevmiştim serinin.

Yorum Gönder