22 Ekim 2016 Cumartesi

Suç Detayda Gizlidir, Sherlock Holmes (Yorum) - Sir Arthur Conan Doyle


Biterken...
Roman okumaya çok vaktim olmadığından genelde değişik tarzlarda okuyorum. Ve inanılmaz şekilde Arthur Doyle'nin Sherlock Holmes'u çok beğendim. Dostunu en ince ayrıntısına kadar anlatan Dr. Watson onun zekasına hayran olduğu kadar yaptığı işteki bitmek bilmez azmine de hayran tabi. Psikolojik karakter olarak Sherlock Holmes'u değerlendirirsek Şizofren diye biliriz. Ama bu rahatsızlığını iyi bir alanda kullanıyor. Zaten romanı eşsiz kılan da bu. Neyse ki bir kitap olmadığı için polisiye maceraya kaldığım yerden devam edeceğim. Daha dört kitabı var. Keyifle okuyacağım inşallah. Artık roman seçimlerinde tarzım belli oldu. Algı, merak, bilgi ve bilinmezliğin tatlı gizeminin yer aldığı harika hikayeler sizi bekliyor arkadaşlar. Okumanızı ısrarla tavsiye ederim.
Alıntı:
Sherlock Holmes’un, dostluğumuz boyunca kendi akrabalarından söz ettiğini hiç duymamıştım, hatta geçmiş yaşantısıyla ilgili bile neredeyse hiçbir şey bilmiyordum. Bu konulardaki sessizliği, onun bende uyandırmış olduğu ‘makine-insan’ izlenimini güçlendirmişti. Sonunda, onu kalbi olamayan bir beyin (akıl gerektiren konularda ne kadar başarılıysa, duygusal alana da o kadar başarısız olan bir akıl makinesi ve başlı başına bir fenomen olarak değerlendirilmeye başlamış olduğumu fark ettim. Suç Detayda Gizlidir, Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle


0 yorum:

Yorum Gönder