19 Ekim 2016 Çarşamba

Güç ve Masumiyet (Yorum) - Dr. Rollo May


Biterken...
Psikoloji ve felsefe alanında çok fazla kitap okuduğum için inanın arkadaşlar, romanlardan daha hızlı okuyorum bu tarz kitapları. Dr. Alfred Adler gibi Dr. Rollo May'in de düşünce tarzına, psikolojiye ve olaylara bakışını çok beğeniyorum. Hani çok sevdiğiniz yemeği hep tatmak istersiniz ya benim ki de öyle biraz, bu okumuş olduğum 4. kitabı ve her okuduğum kitabında mantığını daha iyi kavrıyorum. Psikolojik açıdan ölümcül hastalıklar üzerinde durması beni fazlasıyla etkiliyor. Öyle ki, kendisi yaşadığı dönemde ölümcül sayılan vereme yakalanmış. Doktor bir yılın var demesine rağmen o hayata bağlanarak yaşamış ve hastalığı atlatmış. 80 yaşlarında ölmesi de yaşama azminin bir parçası galiba. İşin özü Güç ve Masumiyet'e ya da psikolojiye ilgi duyanlara ısrarla tavsiye ederim.
Alıntı:
Güç, karar vermeyi ve işi bitirmeyi gerektirdiği halde; bilinç, kontrollerin gevşemesini, ruhun dilediği yerde dolaşma özgürlüğünü, bilginin sınırlarında olabilen yeni varoluş formlarının keşfini gerektirir. Güç ve Masumiyet - Dr. Rollo May


0 yorum:

Yorum Gönder