18 Ağustos 2016 Perşembe

Geldim Gördüm Yendim (Yorum) - Peter Jones


Biterken...
Sevgili arkadaşlar gerçekten neyin başlangıcı olursanız olun, bir şeyi başlattığınızda her şeyin temeli eninde sonunda gelip size dayanıyor. Roman imparatorluğu da biraz öyle sanırım, alfabenin olsun, rakamların, kelimelerin, kavramların siyasi ya da devlet kurumlarının işlevlerinin, kültürün, felsefesinin pek çok noktası Roma'ya bağlanıyor. İmparatorluk sadece İtalya'da var olurken zamanla tüm dünyaya yayılması muhtemelen diğer kültürleri de içine alarak daha da devleşmesine neden olmuş. Bence bu kitabı sadece tarih sevenler değil, edebiyat, hukuk, sosyoloji, felsefe gibi birçok alanda kişilerin okuması lazım. Bilmek ezberleyerek değil, öğrenerek olur. 
Alıntı:
“Latince,” Latini, Latinler kelimesinden gelmektedir. Latini, Latium diye bilinen, Roma’nın da konumlandırıldığı bölgeyi işgal eden insanların adıydı. Latin alfabesinin kökenleri Fenikelilere dayanmaktadır. MÖ 8. Yüzyılda Yunanlar, Fenike sembollerini biraz değiştirmek suretiyle sesli ve sessiz harflerden oluşan (oldukça ekonomik ve verimli) ilk alfabeyi oluşturmuşlar, daha sonra da bu alfabeyi İtalya’ya da taşımışlardır. Alfabedeki harflerin sırası da binlerce yıldır çok az miktarda değişim göstermiştir. Geldim Gördüm Yendim - Peter Jones


0 yorum:

Yorum Gönder