14 Temmuz 2016 Perşembe

Milena’ya Mektuplar (Yorum) - Franz Kafka


Milena'nın Franz Kafka'ya karşı olumsuz yaklaşımından pişman olduğu mektubu:
Ocak-Şubat, 1921
İnsanları Franz’ın normal olmadığı düşüncesine sevk eden şey aslında onun dürüstlüğü. Onunla beraber olan kadınlar normal kadınlardı, sadece başka türlü bir yaşam olabileceğinin farkında değillerdi. Hepimizin, dünyadaki herkesin gerçekten hasta olduğunu ve bir tek onun sağlıklı olduğunu, her şeyi doğru bir şekilde anladığını, hissettiğini, tek saf insanın o olduğunu düşünüyorum. Yaşamaya karşı değil, sadece yaşamın bu türüne karşı olduğunu düşünüyorum. Onunla gitmeyi becerebilseydim benimle çok mutlu yaşardı. Ama bunların ancak şimdi farkına varabiliyorum. O zamanlar bende normal bir kadındım, dünyadaki diğer kadınlar gibi zayıf, düşüncesizce hareket eden bir kadındım. İşte bu onun korkmasına neden oldu. Korkmakta haklıydı. Zaten bu adamın haklı olmadığı bir şey var mı? Dünya hakkındaki bilgisi herkesten on bin kat daha fazla. Korkusu yerindeydi.
Milena Polak
Milena’ya Mektuplar - Franz Kafka


0 yorum:

Yorum Gönder