11 Temmuz 2016 Pazartesi

Faust (Yorum) - Johann Wolfgang von Goethe


Biterken...
Arkadaşlar hem şiirsel hem de fikirsel tarafı çok hoşuma gitti. Konusuna gelirsek; yıllarını ilimle geçirmiş, hiç evlenmemiş Faust bir gün yaşadığı hayatın bir hata olduğunu düşünmeye başlar. Ve Tanrının imtihanı bu ya bir çalışma odasına bir şeytan gelir, hep arzuladığı hayatı vaat eder. Ardından bir teklif sunar. Faust'ta hiç düşünmeden bu teklifi kabul eder. Şeytanın vaat ettiği ilk şey genç bir kıza aşık olması olur. Devamını artık okursunuz. Israrla tavsiye ediyorum. 
Alıntı:
Sevda dedikleri bu mu? 
Kalbim elemle doldu. 
O güzel rahatım kaçtı. 
Artık kendimi tanıyamaz oldum. 
*
Onu görmek ümidiyle, 
Penceremi açıyorum. 
Ona kavuşmak için, 
Evimden kaçıyorum.
Faust - Johann Wolfgang von Goethe


0 yorum:

Yorum Gönder